
our vision

We're recertified!
In 2021 werd Studio Duel een B Corp. Daarmee verbonden we ons aan een wereldwijde beweging van bedrijven die ondernemen als kracht voor het goede gebruiken. Nu, drie jaar later, zijn we met trots opnieuw gecertificeerd!
De hercertificering is geen formaliteit. Elk B Corp-bedrijf wordt eens in de drie jaar stevig doorgelicht op thema’s als milieu, transparantie, diversiteit en maatschappelijke impact. In 2024 zijn we opnieuw beoordeeld, en we zijn super trots op het resultaat: onze B Impact Score steeg van 87.4 naar 98.2!
Dat betekent niet alleen dat we progressie hebben geboekt, maar ook dat we structureel blijven investeren in een duurzame en sociale wereld waarin niemand achter blijft. Dat zie je terug in de keuzes die we maken, de mensen met wie we werken, en de projecten die we doen.
Beter worden is geen eindpunt, maar een proces. To b continued dus.
B-CORP
SCORE
We behaalden een score van 98,2 met onze B Corp assessment. Daarmee verbeterde wij onze vorige B Corp score (87,4). Maar het kan nog veel beter, want de maximale score is maar liefst 200 punten. Werk aan de winkel dus!
Je kunt het volledige rapport hier bekijken.

Overall
B Impact Score
from 87.4 to
98.2
Governance
from 13.9 to
16.4
Workers
from 26.3 to
28.8
Community
from 14.8 to
17.9
Environment
from 17.8 to
18.2
Customers
from 14.5 to
16.8
Onze visie:
Strategische communicatie voor een betere wereld!
De impact van communicatie is immens. Het beïnvloedt onze kijk op de wereld, zowel in positieve als in negatieve zin. Het stuurt wat je ziet, denkt, koopt en doet. Daarom zetten wij communicatie in voor een hoger doel; een eerlijke, duurzame en gezonde wereld waar niemand in achterblijft.
We vinden het belangrijk dat de mensen waarmee wij samenwerken - medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers en samenwerkingspartners - onze visie delen. Zo maken we het meeste impact.
Voor onze studio is het werken aan een betere wereld niet vrijblijvend. We zijn vastbesloten om koers te houden en onze visie te realiseren, ongeacht de uitdagingen die op ons pad komen. Dit Impact Report geeft een jaarlijkse update van onze reis en de stappen die we hebben genomen om onze doelstellingen te bereiken.

Voor onze studio is het werken aan een betere wereld niet vrijblijvend. We hebben een duidelijk doel voor ogen en willen koers houden. Hoe we dat doen, hebben we beschreven in de Guidelines for Change – geen loze woorden, maar concrete stappen.
We helpen onze opdrachtgevers om hun verhaal op een eerlijke, empathische manier te vertellen. Daarbij houden we rekening met de raciale- en genderstereotypen die in onze maatschappij bestaan. Hoe we dat doen lees je in ons ethisch marketing beleid.
We vinden het belangrijk dat de mensen waarmee wij samenwerken - medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers en samenwerkingspartners - onze visie delen. Zo maken we samen de meeste impact.
Een stap in de goede richting is makkelijker gezet dan gedacht. Dus we moedigen je aan om flink te profiteren van ons uitzoekwerk. Je kunt onze Guidelines for Change downloaden en gebruiken als hulpmiddel om jouw missie te versterken.
Guidelines
for Change

